Monday 16 November 2015

Aku pun tak tahu nak kata apa..

Tengok tajuk pun aku tak tahu nak kata apa. Okay gaiss..kali ni entri aku pasal cinta. Haaaa...thrilling kan?? Kes budak-budak bercinta. You know, umur macam budak sekolah macam tu. Aku tak berkenan langsung tengok gelagat budak-budak ni bila bercinta. Umur baru setahun jagung, tapi kelakuan tak ubah macam orang dewasa. Haiyyoo..adiikkk..jangan terlampau taksub dengan cinta dikk oii..merana satu badan.


Selalunya kita akan nampak adegan-adegan cinta monyet ni kat wechat laa..kemain diorang ni sweet-sweet kat moment. Masing-masing post ayat-ayat romantik..jiwang leleh, aku yang baca pun sakit mata je..dah laa aku ni rabun..(okay xde kaitan). Yang paling best diorang punya panggilan tu. Waduhh..geli aku. Mama Papa..ayang biy..hahaha. Okay, dengar sini ya adik-adik..nak bercinta tu tak salah..tapi bukan pada umur macam awak..awak masih muda lagi. Banyak benda yang boleh dikejarkan selain daripada cinta ni. Awak mesti ada cita-cita kan? Nak jadi pilot, doktor..peguam..nak jadi boss. Ya, bagus cita-cita awak tu..so, go for it! Realisasikan cita-cita awak tu dulu. Paling penting balas jasa mak ayah awak tu. Tak kesian ke kat mak ayah awak yang bersusah payah cari duit nak sekolahkan awak..dengan adik-beradik awak yang lain, nak tanggung itu nak tanggung ini. Susah dik nak cari duit ni. 


Aku sekarang ni dah takmau nak main-main dalam hidup ni. Dah tiba masanya untuk aku merangka masa depan aku sendiri. Lepas diploma aku nak sambung degree pulak..mintak-mintak laa aku dapat. Amiinn.. hihihi. So, kepada korang-korang yang masih bersekolah tu..jangan fikir pasal cinta ni lagi. Kang cinta ke mana pelajaran pun ke mana.. toksah galak sangat cakap pasal kahwin ni. Ini tak kemain lagi siap introduce future masing-masing yang entah belum tentu jadi ke tak tu kat laman sosial. Lepas tu kalau gaduh, mengamuk kat wechat..twitter..dok mention-mention nama gf/bf. Ada yang lagi dahsyat siap ugut nak bunuh diri..toreh tangan laa.. benda tu semua menampakkan korang ni bodoh tahu tak..tak cukup akal. 


Bagi aku laa..ini pendapat aku sendiri. Before get into relationship ni..make sure korang kukuhkan apa-apa yang patut. Kewangan, kerjaya..masa..ilmu agama..mental fizikal apa semua tu. Tak payah risau laa kalau tengok member-member korang semua tengah angau bercinta. Mungkin belum timenya korang nak ada pasangan hidup ni. Stabilkan everything. In shaa Allah..Allah akan bagi sendiri jodoh kat hampa semua. 


Woiiii..aku dah macam ni motivator apa cittaaa..!! *evil laugh*


Bahagiakan diri korang dulu. Bercinta dengan mak ayah, adik beradik sedara mara apa semua tu..bak kata orang yang cliche' tu..tak mati pun kalau single ni. Hahahaha..Tapi jangan lupa jugak bercinta dengan Allah. Confirm tenang hidup korang tu beb. Confirm!! Haaa...baiklah aku pun dah banyak sangat membebel ni. Segala kata-kata aku dalam blog ni harap dimaafkan laa..sebab aku pun banyak jugak kesilapan macam uolls jugak. Apa-apa pun jadi diri sendiri and always happy. Wahhh..ucapan..hahaha. Okay lah..bye..! *lambai tangan*

No comments:

Post a Comment