Sunday 8 November 2015

My childhood memory..

Secara jujurnya zaman kanak-kanak aku adalah zaman yang paling awesome!! Nak tahu sebab apa? sebab masa tu otak aku ni suci dari gajet-gajet yang semakin hari semakin melalaikan manusia. Ya, aku mengaku tentang itu. Aku tak hairan pun kalau budak-budak umur 6 tahun pun dah ada iphone. Kelas kau dik..aku masa umur macam tu yang aku tahu main masak-masak je lepas balik tadika and then kena sound dengan ibu sebab tak kemas balik. Awesome!!

Bila hari sabtu ahad..kawan aku ajak ronda-ronda naik basikal. Merata tempat aku pergi. Balik lambat kena marah dengan ibu lagi. Hahahaha..time tu pulak masa aku sekolah rendah. Memang havoc laa. Kitorang konvoi ramai-ramai naik basikal dah macam gangster je. Okay aku tipu. Macam biasa je..

Waktu paling best bila hujung-hujung tahun. Dah takde benda nak belajar lagi..semua silibus dah habis tapi still kena pegi sekolah. Kitorang bawak macam-macam permainan main kat kelas. Ada yang bawak batu seremban, jutaria, penutup botol, uno, kad mainan yang ada mr.tack, mrs.tack tu laa..yang bawak congkak pun ada. Cikgu? cikgu lek jelaa..tengok je kitorang. Kadang-kadang cikgu pon join. Awesome kan? Aku still ingat ada satu game yang macam ntah hape2 bagi aku..tapi memang best! Game ANITA. Haduii..aku sampai sekarang masih fikir apa kena mengena game tu dengan Anita? Anita ke yang create game tu? Game yang aku tak gemar sangat masa tu is game musang-musang. Hadoiiii..lagi-lagi bila kau yang kena jadi musang. Mampuiihh nak kejar diorang yang time tu dah kena histeria. Masing-masing dah takut kena tangkap. Sampai berdarah-darah kau sebab kau main tahap ganas. Hehehehehe..

Budak-budak sekarang ni tahu ke nak main benda alah macam tu..? Semua guna smartphone je..download kat apps main sampai lebam. Haihhh..rasa nak balik semula zaman-zaman macam tu. Rindu!! zaman yang tak ada masalah langsung. Asyik main je, masalah kebendanya..

















pemadam ni kalau tak silap ada dalam keropok..aku tak ingat pulak keropok apa tapi kalau beli dapat pemadam comel tu.

No comments:

Post a Comment